
Baigiamoji konferencija (Kaunas, Lietuva, Balandžio 4 d. 2023) ir projekto užbaigimas
NOVA – Apverstoji studija „Sėkmingas novatorius” – tai 24 mėnesių trukmės projektas, finansuojamas ERASMUS+ programos; KA2 Strateginė Partnerystė Suaugusiųjų Švietime. Projekto metu kuriama Apverstoji studija „Sėkmingas novatorius”, kuria siekiama ugdyti besimokančiųjų informuotumą apie novatoriškus sprendimus kultūros ir kūrybos sektoriuose (KKS) COVID-19 pandemijos metu, gilinti žinias apie penkias kompetencijas ir joms būdingus įgūdžius, ir galiausiai įgalinti besimokančiuosius tapti sėkmingais novatoriais kultūros ir kūrybos sektoriuose ir integruotis į visuomenę įsidarbinant, savarankiškai dirbant ar tampant savanoriais kultūros ir kūrybos sektoriuose. Taip projektas prisideda prie kultūros ir kūrybos sektorių, kuriems stipriai pakenkė pandemija, atsparumo atkūrimo. Projektas trunka nuo 2021 m. gegužės 1 d. iki 2023 m. balandžio 30 d. Projekto partnerystę sudaro 6 organizacijos iš 5 Europos šalių: Lietuva (SIF ir BKC), Kipras (CSI), Bulgarija (K&C), Rumunija (CPIP) ir Italija (CESIE). NOVA projektas skirtas suaugusiųjų švietėjams, kurie galėtų vesti Apverstąsias studijas „Sėkmingas novatorius”, ir suaugusiems besimokantiesiems, norintiems ugdyti savo inovacijų pojūtį.
Po sėkmingo, turiningo ir kūrybingo dvejų metų laikotarpio projektas artėja prie pabaigos. Projekto pabaigą vainikavo baigiamoji konferencija Kaune, Lietuvoje, nedideliame, bet gyvybingame mieste, kuris yra ikoniškas tokiam su menu susijusiam projektui kaip NOVA, nes 2022 m. jis tapo Europos kultūros sostine. Baigiamojoje konferencijoje Lietuvoje dalyvavo 40 vietinių dalyvių. Ji buvo skirta kultūros ir kūrybinių organizacijų nariams, kultūros ir meno srityje dirbančioms viešosioms įstaigoms, suaugusiųjų švietimo organizacijų vadovams, suaugusiųjų švietėjams, asocijuotųjų partnerių atstovams ir kitiems suinteresuotiesiems asmenims, pavyzdžiui, užimtumo tarnybų, įdarbinimo agentūrų, socialinių paslaugų skyrių, smulkiojo verslo asociacijų atstovams, vietos politikams ir kitiems.
Pagrindiniai baigiamosios konferencijos tikslai buvo:
- pristatyti keturis inovatyvius projekto metu sukurtus intelektinius rezultatus konferencijos dalyviams, kad būtų užtikrintas projekto rezultatų tvarumas po projekto partnerystės ir jo gyvavimo laikotarpio pabaigos.
- įtraukti projekto rezultatus į nacionalinę ir Europos švietimo, socialinę ir užimtumo praktiką bei politiką, aptariant ir priimant bendras rekomendacijas.
- pagerinti mokymo ir specialių įgūdžių tobulinimo galimybes bei paramą besimokantiesiems, norintiems ugdyti inovacijų pojūtį KKS srityje ir įsidarbinti, kurti ar tobulinti savo verslą arba tapti KKS savanoriais.
- užtikrinti projekto ir jo rezultatų sklaidą po projekto partnerystės ir gyvavimo laikotarpio.
Pirmoji konferencijos dalis buvo skirta projekto ir jo rezultatų pristatymui. Renginio pradžioje partnerystės organizacijų atstovai iš Lietuvos, Italijos, Kipro, Bulgarijos ir Rumunijos pristatė projekto turinį, o vėliau – dvi projekto internetinės platformos dalis:
- Suaugusiems besimokantiesiems, norintiems tapti sėkmingais kūrybiniais novatoriais, įskaitant suaugusiuosius, turinčius mažiau galimybių ir
- Suaugusiųjų švietėjams – fasilitatoriams, kurie ves mokymus suaugusiems besimokantiesiems, naudodami „Šiuolaikinę Apverstąją studiją „Sėkmingas novatorius” kaip inovatyvų mokymosi būdą.
Antroji konferencijos dalis buvo skirta politinių rekomendacijų aptarimui ir pritaikymui. SIF pristatė bendrą ataskaitą, parengtą remiantis projekto partnerių nacionalinėmis sklaidos renginių ataskaitomis, ir surengė atvirą diskusiją šiais klausimais:
- Kaip išplėsti skaitmeninio mokymosi galimybes suaugusiesiems, įskaitant ir mažiau galimybių turinčius asmenis, palaikyti jų motyvaciją ir suteikti jiems galimybę įgyti įgūdžių, kad jie galėtų sėkmingai įgyvendinti inovacijas?
- Kaip užtikrinti besimokančiųjų kūrybinių verslumo gebėjimų ir įgūdžių skaidrumą ir pripažinimą vertinant ir stebint jų pasiekimus?
- Kaip praktiškai panaudoti naujovišką, lengvai išmokstamą kūrybinių verslumo kompetencijų ir inovacijų pojūčio tobulinimo kelią kultūros ir kūrybos sektoriuose?
- Kaip plėsti ir tobulinti pedagogų kompetencijas, reikalingas efektyviam suaugusiųjų besimokančiųjų, įskaitant mažiau galimybių turinčius asmenis, mokymui, kaip ugdyti jų inovatyvumo jausmą KKS, kad jie galėtų įsidarbinti, kurti ar tobulinti savo verslą arba tapti KKS savanoriais?
Baigiamojoje konferencijoje vykusių diskusijų rezultatai ir rekomendacijos, taip pat kitose šalyse partnerėse vykusių nacionalinių sklaidos renginių rezultatai bus sujungti į bendras rekomendacijas Europai.
Renginio pabaigoje dalyviai buvo pakviesti aptarti, kaip projekto rezultatus galima pritaikyti praktikoje ir kaip suaugusiųjų švietėjai galėtų jais pasinaudoti savo organizacijose.
Renginys vyko greta baigiamojo tarptautinio partnerių susitikimo ir truko maždaug 6 valandas.
Daugiau informacijos apie projektą rasite čia: nova.lpf.lt


