Liepos 30 d., pirmadienis
19 val. Birštono kurhauzas (B. Sruogos g. 2)
PRANCŪZŲ MUZIKOS VAKARAS
ASTA KRIKŠČIŪNAITĖ ir ČIURLIONIO KVARTETAS
Dalyvauja:
Jonas Tankevičius (I smuikas),
Darius Dikšaitis (II smuikas),
Gediminas Dačinskas (altas),
Saulius Lipčius (violončelė)
Programoje: A. E. Chausson, F. Poulenc, M. Ravel, C. Debussy ir kt.
_______________________________________________________
Bilieto kaina 10 Eur
VISI KONCERTAI
_____________________________________________________
Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatai Asta Krikščiūnaitė ir Čiurlionio kvartetas jau seniai publiką žavi išskirtinėmis prancūzų muzikos interpretacijomis. Poetinė dainų elegancija, lengvai skriejančios, judrios ir melancholiškos melodijos, išraiškinga, tačiau subtili ir neforsuota dainavimo maniera, išskirtinė sugestija ir skoningumas – visa tai būdinga A. Krikščiūnaitės prancūzų kompozitorių vokalinės lyrikos interpretacijai. Kiekvienas dainininkės atliekamas kūrinys virsta maža poema. Čiurlionio kvartetas per penkis veiklos dešimtmečius subrandino savitą stilių, kurio išskirtinė savybė – laisvas darnus muzikavimas, netrikdomas ir sudėtingiausios išskirtinio meistriškumo reikalaujančios muzikos. Kvarteto garsas net sunkiausiuose pasažuose išlieka gražus.
Emocingi, svajingi prancūzų kompozitorių kūriniai, subtilios melodijos ir jautrus muzikavimas šį vasaros vakarą dar kartą primins, kad vidinės šilumos ir nuoširdumo niekada nebūna per daug…
Asta Krikščiūnaitė dar studijuodama jaunųjų atlikėjų konkurse Moldovoje tapo I premijos laureate, vėliau – tarptautinio L. Pavarotti konkurso Filadelfijoje (JAV) diplomante.
Išpuoselėto dainininkės balso atspalviai – nuo švelnios lyrikos iki gilaus dramatizmo – leidžia atlikti įvairių žanrų muziką: operas, oratorijas, stambių formų kūrinius su simfoniniais orkestrais, kamerinę muziką, šiuolaikinių kompozitorių opusus. A. Krikščiūnaitė yra parengusi daugiau nei 80 operinių ir koncertinių soprano partijų, per 300 kamerinės muzikos kūrinių. Lietuvos kompozitorių kūriniuose yra specialiai A. Krikščiūnaitei parašytų partijų: Marija A. Žigaitytės operoje-misterijoje „Praregėjimas“, soprano partija A. Martinaičio oratorijoje „Mūsų laisvė: septynios invokacijos“, Kristina G. Kuprevičiaus operoje „Prūsai“, Valerija A. Martinaičio operoje „Pasaulio dangoraižis“.
Astos Krikščiūnaitės kūryba įvertinta Lietuvos nacionaline kultūros ir meno premija (2011), ji apdovanota Baltosios žvaigždės ordinu už nuopelnus Estijos kultūrai (2004), Lenkijos Respublikos kultūros ministro apdovanojimu „Už nuopelnus lenkų kultūrai“ (2012), Lietuvos muzikų sąjungos „Auksiniu disku“ (2005).
„Publika buvo pakerėta idealiai tolygaus visų instrumentų skambesio. Temos kontūrai, veržli linija, gajus ritmas ir tempas, garso efektai – visa tai buvo ekspresyviai perteikta skoningu stiliumi. Mes tiesiog stebėjomės garso spalvų prabanga. Tokius subtilius atspalvius gali išgauti tik talentingų artistų rankos!“; „Kvarteto garsas net sunkiausiuose pasažuose išlieka gražus. Laisvas muzikavimas, kaip savaime suprantamas dalykas, yra pagrindinis ansamblio bruožas“ – tokiomis ir panašiomis citatomis mirgėjo Vengrijos („Magyar Hírlap“), Vokietijos („Schwarzwälder Bote“), Norvegijos („Bergens Tidende“) laikraščiai po Čiurlionio kvarteto gastrolių šiose šalyse.
1968 metais susibūręs Čiurlionio kvartetas tebegarsėja kaip išradingas ir techniškai stiprus kolektyvas. 1990 m. kvartetui pirmajam iš mūsų šalies menininkų buvo suteiktas aukščiausias šalies apdovanojimas – Lietuvos nacionalinė kultūros ir meno premija. 2004 m. tarptautiniame kamerinės muzikos konkurse Šveinfurte (Vokietija) ansamblis laimėjo II premiją, buvo apdovanotas Lietuvos muzikų sąjungos „Auksiniu disku“. 2005 m. didelio užsienio publikos ir spaudos susidomėjimo sulaukė Čiurlionio kvarteto koncertai pasaulinėje parodoje „EXPO“ Japonijoje ir pristatymas VCD formatu pasaulinėje mugėje „MIDEM“ Prancūzijoje. Kvartetas koncertavo visoje Europoje – nuo Islandijos iki Rusijos ir nuo Norvegijos iki Italijos, taip pat Kanadoje, JAE, JAV, Meksikoje, Japonijoje, Kinijoje, griežė tokiose salėse, kaip Leipcigo „Gewandhaus“, Amsterdamo „Concertgebouw“, Bonos „Beethovenhaus“, Berlyno „Schauspielhaus“, Paryžiaus „Musée dˊOrsay“ ir daugelyje kitų, prestižiniuose festivaliuose „Prahos pavasaris“, „Berliner Festwochen“, „Vlaanderen“, „Janačkuv Mai“, „Moravijos ruduo“, Šlėzvigo-Holšteino, „Meranofest“, „Europamusikale“, „Amadeo“ Zagrebe. Po debiuto garsiojoje Londono „Royal Festival Hall“ kultūros žurnalas „Musical Opinion“ rašė apie nuostabią, tiesiog genialią kūrinių interpretaciją, kuri Londono kamerinės muzikos mėgėjams priminė, kaip turi būti atliekama kvarteto muzika.
Pastaraisiais metais ansamblis inicijuoja originalius klasikos ir džiazo projektus, jo nariai pasirodo ir kaip solistai, dalyvauja tarptautinių konkursų vertinimo komisijose, veda meistriškumo kursus. Čiurlionio kvartetas groja unikaliais XVIII a. italų meistrų instrumentais.
Nuo 2018 m. kovo ilgametis kvarteto violončelininkas Saulius Lipčius savo pultą užleido į Lietuvą iš Austrijos grįžusiam Glebui Pyšniakui.