Pianisto Daumanto Kirilausko reti ir išskirtiniai gebėjimai išgyventi muzikinės minties rimtį, paremtą racionaliosios estetikos pradu, bei sukurti garsų dramos atmosferą, pažymėtą emocionalumo ženklu, atsispindės unikalaus koncerto programoje. Du estetiškai priešingų epochų genijai – baroko epochoje užgimusios polifonijos „tėvas“ Johannas Sebastianas Bachas bei romantinio patoso ikona Ludwigas van Beethovenas susitiks vieno pianisto interpretacijos rėmuose. Koncerte skambėsiančios trys J. S. Bacho tokatos (Tokata fis- moll, BWV 910, Tokata c-moll, BWV 911, Tokata G-dur, BWV 916) bei trys L. van Beethoveno kompozicijos (Fantazija g-moll, op. 77, Sonata Fis-dur, op. 78, Sonata A-dur, op. 101) klausytojus kvies ne tik pajusti estetinius šios muzikos skirtumus, bet ir jų panašumus. Galbūt J. S. Bachas išpranašavo muzikos evoliucijos tėkmę? O gal L. van Beethoveno muzika nėra tik emocijų šėlsmas, bet ir pirmtako atspindys?
Daumantas Kirilauskas yra vienas universaliausių fortepijono meno puoselėtojų Lietuvoje, konceptualiomis koncertų ir įrašų programomis, įkūnijančiomis plačią epochų amplitudę (nuo baroko iki naujausių XXI a. kompozicijų), sėkmingai įžengęs ir į tarptautinius vandenis, koncertavęs beveik visose Europos šalyse, JAV, Irane. Muzikinius pradmenis įgijęs Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje (Liucijos Drąsutienės klasė), toliau studijavo Zalcburgo Mozarteumo universitete (Karl-Heinzo Kämmerlingo klasė), kurį baigė aukščiausiu įvertinimu. Aukščiausi įvertinimai D. Kirilausko biografijoje užima reikšmingą vietą – jis yra nacionalinių ir tarptautinių konkursų laureatas, nuo 2019 m. jam suteiktas „Bösendorfer“ menininko vardas, o 2021 m. už išskirtinę meninę veiklą D. Kirilauskas buvo apdovanotas Lietuvos muzikų sąjungos „Auksiniu disku“.
Visgi apdovanojimai pianistui – tik atsidavimu ir savo pašaukimo pajauta grįstos veiklos rezultatas. Savaitraštyje „Literatūra ir menas“ taip atliepta atlikėjo muzikavimo specifika: „D. Kirilauskas, ko gero, priskirtinas prie tų atlikėjų, kuriam žymiai vertingesnė ne žaidybinė, azartinė laikysena, kaitinanti publiką smagiais efektais <…>, bet gili, išgyventa rimtis, artisto priedermėms būdingas sugebėjimas koncerte sukurti garsų dramos atmosferą“. Atlikėjo universalumas pastebimas ir daugelio jo scenos partnerių – jis grojo su visais Lietuvos orkestrais, taip pat su latvių „Sinfonietta Riga“, Suomijos Lapenrantos miesto orkestru, „Kremerata Baltica“ ir kitais, taip pat groja kamerinę muziką su pripažintais Lietuvos ir užsienio solistais bei ansambliais. Reikšminga D. Kirilausko veikla Lietuvoje: pianistas yra nuolatinis tarptautinio Th Manno festivalio ir šiuolaikinės muzikos festivalio „Gaida“ bei kitų dalyvis, daugelio kompozicijų pirmasis atlikėjas.