Rolandas Kazlas kviečia į „Pamoką“

Rugsėjo 29 d., antradienį, 19 val.

Birštono kultūros centre

 

 

Rolandas Kazlas kviečia į „Pamoką“

 

 

Atlikėjai:

MOKYTOJAS – Rolandas Kazlas

MOKINĖ – Taura Kvietinskaitė

BUDINTIS PERSONALAS – Audronis Rūkas

__________________________

REŽISIERIUS – Rolandas Kazlas

KOSTIUMŲ DAILININKĖ IR SCENOGRAFĖ – Neringa Keršulytė

ŠVIESŲ DAILININKAS – Rimas Petrauskas

 


Spektaklis perkeltas iš balandžio 23 d. į rugsėjo 29 d.

Įsigyti bilietai galioja į perkeltą spektaklį ir papildomai kreiptis nereikia.
Jeigu nauja renginio data Jums netinkama – bilietus galite grąžinti nuo liepos 1 d. iki liepos 31 d.
Kreipkitės tiesiogiai į bilietų platintoją.


Bilietai parduodami tiketa.lt


 

Švietimo, mokslo, kultūros ir sveikatos misterija**, mokymo drama, komedija, tragedija, terapija ir vikipedija*** bei kitas absurdas**** – premjeriniame spektaklyje „Pamoka“. Pagal to paties pavadinimo prancūzų dramaturgo Eugene Ionesco pjesę.

 

Spektaklis – „Pamoka“, norintiems sužinoti su kuo valgyta (ir vis dar valgoma) kreida. Be atokvėpio ir pertraukos… „Pamokos“ trukmė priklausys nuo mokinės arba mokinio žinių, gabumų, noro arba nenoro mokytis ir nuo mokytojo nuotaikos bei kantrybės, kuri priklausys nuo mokinio (-ės) žinių, gabumų, noro arba nenoro mokytis, bei mokytojo…

 

O kad „Pamoka“ žada būti smagi, žaisminga, įdomi ir naudinga – to galima tikėtis, scenoje susitiks trys labai saviti, įdomūs, skirtingų kartų aktoriai: Taura Kvietinskaitė (Mokinė); išraiškingasis aktorius Audronis Rūkas (Budintis personalas) bei mokytojo vaidmenį kuriantis spektaklio režisierius – Rolandas Kazlas, kuris visada sugeba ir moka maloniai nustebinti. Dailės būrelio, gyvojo kampelio vadovė bei kostiumų dailininkė – Neringa Keršulytė.

 

Rumunų kilmės prancūzų dramaturgas Eugene Ionesco (1909-1994) laikomas vienu iš absurdo dramos pradininkų ir vienu reikšmingiausių XX a. dramaturgų. Ryškiausi jo sukurti absurdo dramos pavyzdžiai: tragikomedija „Plikagalvė dainininkė“ („La Cantatrice chauve“, 1950), „Pamoka“ („La Leçon“, 1951), taip pat „Kėdės“ („Les Chaises“, 1952) ir „Raganosiai“ („Rhinocéros“, 1959). Vieno veiksmo dramose pilna nelogiškų situacijų, klišinių, hiperbolizuotai mandagių dialogų. Išjuokiant banalybę, parodomas žmogaus būties absurdas. Pats dramaturgas jas vadino „antipjesėmis“.

 

Mintimis, apie premjerinį spektaklį „Pamoka“, dalinasi režisierius Rolandas Kazlas: „Nors prancūzų dramaturgo E. Ionesco pjesės yra laikomos absurdo pjesėmis, tiesą sakant, nematau jose jokio absurdo. Pačiame gyvenime, kasdienybėje, žmonių mąstyme, bendravime ar bet kurioje srityje absurdo yra žymiai daugiau ir jis yra daug juokingesnis, skaudesnis ir žiauresnis. Pats pjesės tekstas – tarsi karnavalinis, pajaco, klouno apdaras, dengiantis realų kūną: žmogaus, visuomenės, valstybių, žmonijos… Galima jausti, jog dramaturgas po žongliravimu žodžiais, ekvilibristika, absurdiškomis frazėmis ir tarsi nesąmonėmis ragina pamatyti, įžvelgti rimtus dalykus. Vienaveiksmėje E. Ionesco pjesėje – „Pamoka“, paties dramaturgo apibūdintoje, kaip komiška drama, yra ir daug komizmo, ir dramatizmo, ir net nujaučiamo tragizmo. Žodžiu – pjesėje yra viskas, ko reikia geram spektakliui ir ne veltui dramaturgas pjesę pavadino labai paprastai ir tiksliai – „Pamoka“. Neišmoktos pamokos dažnai turi skaudžių pasekmių. Gyvenimo egzaminai, kontroliniai yra sunkesni ir rimtesni išbandymai, o pats griežčiausias mokytojas mokykloje, gali pasirodyti tik „švelnus avinėlis“ lyginant su tais „Mokytojais“, norinčiais pamokyti išsyk visus ir visą pasaulį, o tokių, deja, kartas nuo karto atsiranda, ir, kaip žinome, netrūko žmonijos istorijoje.

 

Manau, kad dramaturgas kalba apie tai, kaip svarbu yra mokytis, žinoti, mokėti, išmanyti, klausyti, būti budriu, dėmesingu, gyvu, ko nors siekti, tobulintis ir kaip pavojinga būti tamsiu, neišsilavinusiu, nekultūringu, abejingu, beraščiu, niekuo nesidominčiu ir iš mokytojo, ar mokslo įstaigos norinčiu gauti tik pažymį, atestatą, ar baigimo diplomą…

 

Kam gali būti įdomus spektaklis „Pamoka“? „Pirmiausia, manau, norintiems mokytis ir mokyti, bei nenorintiems mokytis ir mokyti. Tiems, kurie žodį „absurdas“ rašo su raide „b“, ir tiems, kurie tą patį žodį rašo su raide „p“ – „apsurdas“. Na ir tiems, kurie žodį „teatras“ rašo su raide „a“, ir tiems, kurie rašo – „tetras“, be raidės „a“. Nieko tokio, bet… viskas juk ir prasideda nuo „A…“.

 

 

 

 „Nieko nemokantis – moka daugiausiai“.

 

Mokėtojas

 

 

 

*pamokà – mokytojo mokiniams perteikiamos, mokinių ir mokytojo veikla (t. y. įgytų ar turimų žinių taikymas, įgūdžių formavimas ar lavinimas).

**mistèrija – dramos žanras, kuriame simboliniais, stilizuotais vaizdais sprendžiamos žmonijos, tautos, individo likimo problemos.

***vikipedija – interneto enciklopedija, kurią be jokių apribojimų gali skaityti, tobulinti ir pildyti visi žmonės. Jos lietuviškuosiuose puslapiuose jau yra daugiau nei 197 tūkstančiai straipsnių, taigi visą aukščiau pateiktą informaciją galite perskaityti ten.

****absùrdas (lot. absurdus – beprasmis, neskambus, nemalonus), etikoje – beprasmybės išgyvenimas, būties vertės neigimas. Absurdo jausena ir mąstysena geriausiai išreikšta prancūzų egzistencinėje filosofijoje, literatūroje, teatre (J.-P. Sartre’as, A. Camus, A. Malraux, E. Ionesco, S. Beckettas).

Birštono kultūros centras

Jaunimo g. 4, 59206  Birštonas
Tel. +370 319 6 55 50
mob.  +370 687 1 67 25
el. p.  bkc@inbox.lt

 

_______________________

Savivaldybės biudžetinė įstaiga
Įmonės kodas 190025748
PVM kodo nėra

 

AB ,,Šiaulių bankas“ Birštono KAS,
banko kodas 71816

Spec.lėšų sąsk.

LT 437181600000144640
SWIFT kodas:CBSBLT26

 

 

Naujienlaiškiai
Prenumeruokite naujienlaiškį ir sužinokite apie renginius pirmi!
Informacija dėl bilietų:

Tel.: +370 319 65546
(nuo 13 val.)

El. p.: kasa@birstonokultura.lt

 

Administracijos darbo laikas:

Pirmadieniais – penktadieniais:

8.00 – 17.00 val.
 ( 12.00–13.00 val. pietų pertrauka)

 

 

 

 

 

 

 

Navigacija
×
MENIU